٠٩٠٣٢٣٦٠٥٥٦ :تلفن تماس

قوانین گمرکی درباره بار همراه مسافر

به طور کلی گمرک ایران و گمرک هر کشوری زمانی که مسافران خارجی، از آن کشور خارج می شوند، باید دارای باری مطابق با گمرک آن کشور باشند. از این رو مسافران خارجی باید، با میزان باری که می توانند از آن کشور خارج کنند، باید آشنا بشوند. به طور کلی مسافران خارجی زمانی که از یک کشور خارج می شوند، دو نوع بار را با خود حمل می کنند. وسایل شخصی مسافر و کالاهایی که با خود خریداری کرده است، همگی می تواند به عنوان بار او، در هنگام خروج از کشور محاسبه شود. از این رو وسایل شخصی مسافران نمی تواند جنبه کالای تجاری داشته باشد. چراکه براساس صلاح دید گمرک، هر کالایی که جنبه تجاری داشته باشد، باید دارای کارت بازرگانی باشد. مسافرانی که از ایران خارج می شوند، ممکن است قصد بردن این محصولات را داشته باشند.  

 

کالاهای خاص در بار مسافر

 هر مسافر می تواند 20 متر مربع از فرش و گلیم ایرانی را از کشور ایران خارج کند. در این میان تنها نکته ای که وجود دارد این است که خروج فرش های ایرای که جنبه تاریخی دارد، مجاز نیست.

مسافران می توانند حداکثر 150 گرم از انواع طلاهای شخصی خود را از ایران خارج بکنند. برخی از مسافران با خرید صنایع دستی نقره، قصد دارند که برای خانواده خود سوغاتی ببرند، از این رو شما می توانید تا 2 کیلوگرم از این نوع ظروف را از کشور خارج کنید.

 

کالاهای ممنوع در بار مسافر

 لوازم ورزشی از جمله چوب بیسبال، چوب بیلیارد، باتوم اسکی، تیر و کمان، هاکی، چوب گلف و هر وسیله ورزشی دیگری که دارای چوب یا باتوم باشد، جز لوازم غیرمجاز در هواپیما هستند.

کلیه لوازم تیز و برنده مانند چاقو، قیچی یا کاتر را نمی‌توانید به داخل کابین ببرید.

تمام ابزارآلات از جمله پیچ گوشتی ساده تا یک چکش یا دریل برقی تقریبا جز لوازم غیرمجاز در کابین هواپیما هستند اما این وسایل را می توان جز وسایل مجاز در قسمت بار هواپیما قرار داد.

هر مسافر می تواند یک فندک کوچک و یا یک جعبه کبریت کوچک همراه داشته باشد اما استفاده از آنها مثلا برای روشن کردن سیگار ممنوع می باشد.

موسسه حقوقی آراه

موسسه حقوقی آراه

موسسه حقوقی آراه با اتکا به دانش حقوقی و تجریه کافی در امور حقوقی آماده رائه خدمات در زمینه‌های مختلف به شما می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر ضمن بررسی صفحات این سایت می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از عباس آباد، کوچه پردیس، پلاک ۳، طبقه ۵، واحد ۱۹.

تماس

  • تلفن:

    ٠٩٠٣٢٣٦٠٥٥٦

  • ایمیل:

    این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد موسسه حقوقی آراه محفوظ می‌باشد.