٠٩٠٣٢٣٦٠٥٥٦ :تلفن تماس

مهم ترین مسائل حقوقی و قوانین در استارتاپ ها

امروزه هر فعالیت اقتصادی در چارچوبی از قوانین و مقررات تشکیل می‌شود که فعالیت‌های استارت آپ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با رشد فعالیت این نوع شرکت‌ها در سال های اخیر، نیاز به قوانین جدید در این فضاهای نوآور بیش از پیش احساس می شود. کارشناسان در این حوزه معتقدند که زیر ساخت‌ها و قوانین خوبی در این بخش به تصویب رسیده اما فعالان استارت آپ‌ها برخلاف عقیده کارشناسان معتقدند که این قوانین با ضغف‌های جدی روبرو است و از نبود یک قانون مستقل که ساز و کار دقیق فعالیت آن ها را مشخص کند شکایت دارند و به مواردی اشاره می کنند که وضع قانون برای آن ها الزامی می رسد.

برنامه موجود در اکثر فضا های استارت آپی به این شکل است که این شرکت‌های تازه تاسیس از تمام ظرفیت‌های مالی و اقتصادی موجود در فعالیت خود استفاده می‌کنند و با سرمایه گذاری در مکان‌های مختلف توانسته‌اند یک پشتوانه مالی برای استفاده از بروز ترین فناوری‌های موجود درحوزه‌های مختلف را از جمله خدمات، تجهیزات و صنایع را به وجود آورند. خلاقیت و رزومه‌های کاری خوب و حرفه‌ای مواردی هستند که در برنامه‌های جدید مربوط به این کسب و کار‌های استارت آپی به چشم می‌خورند، به همین دلیل فعالان اقتصادی پیش بینی می کنند که این نوع شرکت ها با سرعت بیشتری قادر خواهند بود خلا های موجود در فضای کاری را بر طرف کنند زیرا جامعه همواره به چیز های جدید و نوآورانه تمایل بیشتری نشان می دهند.

 

قوانین کمک کننده به استارتاپ ها

 با وجود این که هنوز قوانین استارتاپ ها در ایران ناقص است ولی تعدادی از همین قوانین هم می‌تواند به کسب و کار آن‌ها کمک کند. به طور مثال قانون ثبت اختراعات یا قانون تجارت الکترونیک و… از جمله قوانینی هستند که در رشد این شرکت‌ها کمک کننده هستند. این استارت آپ ها محصولات و خدمات جدید خود را به بازاری وارد کردند که با چنین شرایطی روبه رو نشده بود ولی کم کم قوانین این صنف نیز در حال تکمیل است. به عبارتی افرادی که آغازگر این راه بوده اند با قرارداد‌های گوناگون کار خود را شروع کردند و به تکمیل قوانین در جهت سهولت حضور استارت آپ های دیگر در بازار کمک کردند.

استارتاپ‌ها هم باید نسبت به حقوق خود آگاهی لازم را داشته باشند و قبل از این که به یک شخصیت حقوقی تبدیل شوند وظایف و نقش‌های خود را به خوبی بدانند و آن‌ها را در دستور کار خود قرار دهند. حرکت رو به جلو پروسه حقوقی استارتاپ‌ها وضعیت بهتری را برای این شرکت‌ها نسبت به ۵ سال اخیر فراهم آورده است. باید توجه داشت که رسیدن به یک ساختار مشخص و سودمند برای بهره بردن از این قوانین جزء با همکاری و مشاوره فعالین این عرصه امکان پذیر نخواهد بود.

 

مهم ترین اقدامات حقوقی برای شروع یک استارتاپ چیست؟

 هرچند برای راه اندازی یک استارتاپ، راهی طولانی و پرچالش در پیش دارید و باید بر الزامات و قوانین استارتاپ ها تسلط کافی داشته باشید اما خوشبختانه، امروزه مؤسسات حقوقی جهت ارائه مشاوره حقوقی در رابطه با قوانین و مقررات استارتاپی گام‌های مثبتی برداشته‌اند.  

 

موسسه حقوقی آراه

موسسه حقوقی آراه

موسسه حقوقی آراه با اتکا به دانش حقوقی و تجریه کافی در امور حقوقی آماده رائه خدمات در زمینه‌های مختلف به شما می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر ضمن بررسی صفحات این سایت می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از عباس آباد، کوچه پردیس، پلاک ۳، طبقه ۵، واحد ۱۹.

تماس

  • تلفن:

    ٠٩٠٣٢٣٦٠٥٥٦

  • ایمیل:

    این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد موسسه حقوقی آراه محفوظ می‌باشد.